Friday, November 14, 2008

Is it for real?


Tul ke nk enforce dh nih pak menteri? Since last july i've heard abt this - the gov said it is postponed to give the car owner the chance to prepare & install the back seat belt of their cars... Do you think they really give it a damn? Hehehhe :P Well, just wanna share this ads with all of you... It was sent by my friend who is now working at MOT...
;)

Sama-samalah kita menyebarkan mesej Keselamatan Jalan Raya kepada sanak saudara, rakan taulan dan pengguna-pengguna jalanraya yang lain. Semoga dengan penyebaran mesej Keselamatan Jalan Raya ini dapat memberikan manfaat kepada semua pengguna-pengguna jalan raya di Malaysia.
Untuk menambah pengetahuan mengenai keselamatan jalan raya sila layari http://www.panducermat.org.my atau http://www.jkjr.gov.my

Keselamatan Jalan Raya Tanggungjawab Bersama

Berhati-hati dan Bertimbang Rasa Di Jalan raya


Tp one thing for sure, aku pon x dpt nk jamin nk pakai seat belt blakang nih. Tu la kan, mentality org msia nih. Susah nk terima perubahan... *x sume perubahan tuh aku x ikot... ;) Tu yg ads dia sume ade slogan "anda mampu mengubahnya!".

Hehehhe Pasni kalau kete kecik cam aku nih blakang leh dok 2 org je lah ye... Ye la, yg tgh2 mane ade seat belt :P Kalau ade anak ramai let say 4 org, kete lak kete proton je, camane ek?? Ade pulak yg kene dok dlm boot kang... X pon pegi mane2 kene la ikot turn. Harini along ngn angah ikot, esok giliran alang ngn acik lak ye... *sigh*

notes: slalunye mesia nih enforcement takat tuh je... bile dh lelame syp je... pastu bile dh tergadah, baru la havoc blk buat enforcement smule... "betul! betul! betul!" - says upin & ipin :P

2 comments:

Unknown said...

aku rasa kan, anak aku tu bukannya nak duk kat blakang .. semer nak duk kat depan .. yg abg tu gigih duk kat tengah .. apa kes tu ??

i'm Lina said...

cam nyusahkan org ar...
betul gak kata ko...
klu famly tu slalu kat blkg leh 4 org...camno?
sorok kat bonet? uishh... mati lemas lak nanti...adehhhh
macam2....

aku rasa la..gen gen aku xde ar tempat cucuk seat belt...
siyes... aku dah cari...
coz nak pasang baby seat...
haha....
camno?