Tuesday, November 10, 2009

Ha'ah, hari ini hari Selasa

ML, I saje je jawab soklan kat title you tuh. Hehehe. Pinjam aura sikit eh? ;)

Hari ini saya tak tau lah kenapa saya rasa down sangat. Tak semangat, moody dan rasa nak nangis je. Saya rasa penat sangatlah! Penat mental, penat perasaan, penat segala. Semuanya sa-ya! Ikut hati mahu je saya lari jauh-jauh, ke bulan. Jangan ada yang dapat cari saya lagi. Mustahil! Memang mustahil! Pasal kalau orang yang lari dari masalah tu orang yang pengecut, no?

Hari ini jugak saya sempat chatting dengan 2 orang rakan lama saya. Lega jugak dapat tukar-tukar pendapat dan dapat luah rasa yang berbuku nih. Jadi saya berpendapat adalah normal saya berperasaan macam apa yang saya rasa ni. Nobody's perfect because we are all human, not a superwoman nor superman. Selagi kita pandai imbang perasaan tuh. Takde masalah. Bak kata kawan saya tuh, as long as we don't do anything stupid, nothing is wrong. Setiap yang kita lakukan adalah berpaksi. Kuatkan iman dan semangat and be positive, InsyaAllah semuanya selamat.

Lain orang lain konfliknya. Tapi pucuk pangkalnya sama sebab kita hidup berpasangan dan berkeluarga. Ada pasang dan surutnya. Saya dan kebanyakkan yang membaca adalah mama-mama yang bekerjaya lagi ambitious. Saya percaya semua merasa konflik yang sama tapi dalam situasi yang berbeza. Kadang-kadang kita tiada pilihan melainkan buat pilihan yang bagi orang lain ia tak patut dipilih. Dah itu yang terbaik untuk kita, apa lagi yang mampu kita buat? Redha. Kalau ikut sangat orang, mati!

Memang bertuah kalau kita dilahirkan memang sudah ada wang berjuta. Semuanya tersedia. Kenapa tuhan tak jadikan manusia itu semuanya sama? Hanya DIA yang lebih mengetahui mana terbaik untuk hamba-Nya. Adalah hikmah yang tersirat. Mungkin kalau saya dilahirkan sebegitu rupa, saya akan jadi manusia paling bongkak di muka bumi ni? Itu maknanya tuhan sayangkan saya. Alhamdulillah. Syukur, sebab pasti ada lagi orang yang lagi helpless dari saya. Lagi kesian.

Saya hanya inginkan ruang untuk diri saya sendiri. Tak salah kan? Ruang untuk saya bernafas dengan tenang. Anda penat, anda pasti nak di pamper, begitu jugaklah dengan saya. Dan saya perlukan komunikasi. Kalau tak berkomunikasi, berkemungkinan besar saya akan jadi mental. Alami semuanya sendirian, saya tak mampu, sekali lagi saya bukan superwoman. Saya juga nak orang fahami saya sebagaimana saya sedaya-upaya memahami orang lain. Ini pun salah satu punca stress. Haish! Tolonglah!

So, I need a break! So do you!

8 comments:

Anonymous said...

eza..aku pun sama...penattt!!! walaupun x kerja kt opis but still tired coz semuaaa a_ku esp bile bab jaga anak2.... lelagi bile anak2 x sehat.. !!! hmmm..memasing ade pro n cons kan... yesss..we are not supermom..... just a normal person yg ade pasang surut mood die... ok babe.. be happy...

Ziana said...

babe..
rilex..

yeah..
lain org lain probs..
we r not perfect..
nih sume lumrah idop..

ko pon taw kan..
if aku ade probs..
aku x cr org lain..
ko jek aku cr :)
thanks a lot..!!
i o u alot babe..!!

i knw u r soooo tired..
mental n fizikal..
but trust me..
nih sume sementara..
u'll be more happy after this..

during tis time..
ko kene besaba and tabah..
give and take..
ok? :)

yeah.. u need a break..
jom..??
aku pon dh rindu nk jmpe ko nih..
meroyan dah :p

saba ek..
tc my pren..!!

eZa said...

nisa: i knew it. almost semua mommies akan rase bende yg same. i'm not alone. thanx babe! hope kite akan jd yg terbaik untuk family kite :)

zie: babe, seriously i felt so damn down and sad. as u said, all i need now is patience. susah skang, senang kemudian. and most of all, i need a break! a very good one indeed! thanx a lot babe! :)

Anonymous said...

jom..g spa hehheeheheh... kat tmn cahaya ade satu .best gak tgk

Ms Lola said...

setiap org akan merasa naik-turun dlm hidupnya.

p/s: tgk, komen pun tah macam apa

yurn said...

eza.. aku paham.. :) aku pun bukan superman.

gadiselatan said...

wlupon blom dipanggil mama, ibu or mak..ann pon rasa down minggu nih,..tp kesibukan kerja memaksa kite ketepikan prasaan n mood sndri..so, sabo eh..

eZa said...

nisa: spa? jommmsss! ;)

ML: sebuat pasal up, nak tgk ah cite tuh ;)

rika: saba, saba, saba ;)

ann: itu semua hikmah. redha dan jgn berenti usaha & berdoa. it's not an easy task to be a parent ;)