Wednesday, February 10, 2010

Killer questions

1:
friend: wei, raye cine ke mane?
me: tak ke mane pun. en hubby takde... ko cuti ke mane?
friend: tak ke mane gak. tengah mabuk daratttt
me: huh? pregnant hape?
friend: insyaAllah, 3rd is coming out this August
me: wah! congrats!
friend: ko bile lagi? jom lah sekali?!
(oi! ingat nak pi shopping ke ajak² gitu???)

2:
nawfal: mama, dah besar nanti boleh tak abang kawen?
mama: laa? you are only four lah abang. lame lagi nak kawen² nih
nawfal: ye lah... abang kate tadi bile abang dah besa...
mama: awak nak kawen dengan sape?
nawfal: dengan mama lah, boleh?
(gulp!!!)

3:
2N: mama, bila papa nak balik? tak balik² pun lagi, lama dah ni...
mama: bila awak dah nampak papa, tu maknanye papa dah balik la tuh...
(soalan ni memang mama nyampah nak jawab sebab mama pun takde jawapannye nak oi)

7 comments:

cengko said...

dialog ke-2, cengko pernah alami...

eZa said...

cengko: abih guano demo jawab? hehehe

cengko said...

"mana boleh... ayah kawin dulu dgn ibu... ayah chop dulu. akmal cari org lain la..."

"okey..."

eZa said...

cengko: hahahaha. baek punye! :P

kamarudin samsudin said...

soalan ke-3....papa pun takde jawapan....papa pun tertanye2 :(

eZa said...

papa: we miss you soooooo much! hope to see you this wiken ;)

@xiM said...

papa papa papa

bila papa balik..

huhuu