Wednesday, April 7, 2010

Mengikuti peredaran masa sosial

Dulu masa mula² blogging pun sebab masa tuh blogging tengah hot. Semua orang tiba² ada blog, tidak terkecuali lah yours truly. Tak nak dikatakan ketinggalan lah kononnya. Lepas tuh hot pulak FB. Awal² kemunculan dia saya tak berapa nak amik port. Register just sebab nak up-to-date dengan perkembangan kawan². Seronok tengok gambar² diorang. Tahu kengkawan kawen, beranak-pinak semua through FB (sebelum tuh friendster - saya dah delete account dah). Pastu tak pasal² dapat jumpa kawan² tadika, sekolah rendah, menengah, kolej and uni. Haa, memang menakjubkan! Masa orang semua sibuk layan farmville, cafe world kat fb saya tak join sebab malas nak hook to it. Siap mengutuk sapa yang main lagi ada. Bangun pukul 3, 4 pagi semata² nak meng-harvest? Gila! :P Even nak update what's on your mind now, photo ke pun saya malas. Sekarang dah bertukar! Memang dah ter-hooked! Heh!

Then came on twitter. Sama macam fb. Awal² saya tak amik port. Register sebab I'd been invited by ML. Hehehe. Mak terus register tapi tak tahu hujung pangkal macam mana kaedahnya nak ber-tweet² tuh. Tapi still ingat lagi, antara yang awal saya follow ialah rapidkl! Pengguna tegar LRT lah katakan :P Alih² lately ni dah ter-hooked jugak. Seronok baca orang punya tweet. Nak reply malu, nak retweet tak reti. Tadi baru belajar new lesson macam mana kaedahnya nak attach gambar bila tweet. Thanx CY4.0 sebab bagitau saya pasal twitpic.com. Jasamu ku kenang! Teruja mak dah boleh tweet sambil link kan gambo. Hehehe ;)

Lumrah alam, bila benda datang benda baru, benda lama secara tak sengaja faded away. Nafsu saya nak ber-blog tak seghairah masa mula² dulu. Dulu kalau takde entry baru dalam sehari rasa macam ada something tak kena. Sekarang kalau takde entry pun, haa lantak lah. Hit pun makin menjunam, ke laut! Kadang² entry baru asal boleh jek. Mostly merapu! So daripada merapu, lebih baik takde entry langsung. Nak reply komen pun malas ya amat! Sorry peeps! Kebosanan telah melanda. I think my time has come (to put an end to it? still thinking) ;)

Orang lama kata, kalau benci sesuatu jangan melampau sangat. Nanti makan diri sendiri. Yes, that's what happen to me now. Suatu ketika saya tak suka FB and twitter. Tapi sekarang akibat termakan sumpahan, saya sudah terjebak! Untuk berapa lama lagi tuh tak tau lah lagi. Satu lagi masalah saya, saya mudah bosan. So sebelum saya bosan, tolong lah keluarkan apps² jaringan sosial online baru. Hehehe ;)

p/s: jom tweet! tweet! currently i'm following 19, follower? 9 jek?? hahaha! come join follow me on twitter! ;)
p/p/s: tibe² berangan ada blackberry iphone. i wish!

6 comments:

Ms Lola said...

hahahahahha... dah kena penyakit dik nonnn

eZa said...

ML:: ini bukan penyakit lagi ni dah kak non... ini sumpahan namenye! ;P

Unknown said...

anda telah di tag. sila kutip di blog saya :)

eZa said...

ZZ:: TQ! i'll pick up later okeh ;)

Ziana said...

fb pon x terjaga..
x tebukak hati ngan twit2
lambat ek aku?
:P

eZa said...

babe:: jgn stres! jom tweet! tweet! ;)