Friday, July 2, 2010

"Result cantik"

That was what the doc said when I collect my pap smear result yesterday. Alhamdulillah, everything is in good condition. Nothing to be worried about. It's nothing to do with my late period. Bulan ni I had a very mild period, 2 hari jek. Bagus! Kalau bulan puasa gini, bahagia! ;D


Doc pesan, since I'd done my 1st test, I should do it again once a year for 3 years. Then baru buat 2 tahun sekali. Ok, noted doc! Thanks! ;)

Eh, korang dah pi buat belum? Jangan tunggu lama-lama nooo! ;)

6 comments:

~ Lady ell ~ said...

dh buat..
eza u jenis period tk lama ekk.samalh kita...:)

@xiM said...

pap smear tu apa ek?

eZa said...

lady ell:: tak jugak. sy normal 5-8days jugak. bulan nih hormon pelik! ;)

@xim:: nak tau pe tuh pap smear? hang bace lah sendiri kat sini: http://en.wikipedia.org/wiki/Pap_test

selamat membaca! ;)

m-i-o said...

erkkk. tak pernah buat lagi. takut! ngilu! ngeri! semua ada. hahaha.

boleh tak klo mintak doktor tu bius kita sampai berdengkur - pastu sukati ko la doktor nak buat apa pun. janji sedar2 aje semuanya beres. hahaha.

Aida said...

aku pun tak pernah buat .. kau buat kat mana ekk ? sakit tak ?

eZa said...

mio:: itu dah macam nak buat prosedur besar²an tuh ;P