Monday, December 27, 2010

Lauk-pauk & kuih-muih dambaan hati

Sabtu lepas, ya masa krismas harituh SIL saya bertunang. Saya memang suka kalau ada makan² atau kenduri-kendara kat rumah MIL saya pasal banyak kuih-muih dan food yang sedap²! ;) Pertunangan yang dikatakan 'kecil-kecilan' ini adalah sangat meriah. Biar pun rombongan pihak lelaki lambat 2 jam, tapi saya sebagai tuan rumah (konon) amat lah gembira. Sebab dapat makan berulang kali sementara menunggu mereka. Hehehe. Semua pun home made, by my MIL ;) Dia bangun 2am masak segala sengsorang. Kenduri ni MIL masak nasi tomato, my fav ever! Then kuih berasaskan keledek, keria dan cucur badak yang sangat gebu. Oh, agar² cendol tuh order kat tempat regular. Sedap sangat! :)


super yummy! :)
gebu kan cucur badak tuh? terbaik! ;)

Gambar lauk-pauk tak amik pun. Malas. Begitu juga dengan gambar hantaran dan orang yang bertunang. Ya ampun lah ye. Sepanjang masa saya hanya duduk bawah khemah. Sampai keras² perot dok ulang² makan ;P Mana dan aje lah nih saya snap. Oh, tapi ada la muka model seumur hidup saya. Dia pun happy sebab banyak makan. Nasi tomato + ayam masak merah memang kesukaan dia. Like mother like doter ;P

peace!
one satisfy happy customer ;)

To my SIL, dayang and his partner halim, selamat bertunang! Jangan gado². Plan & manage your wedding day sebaik²nya. Tak lama je lagi tuh. April 2011, 4 months to go. Good luck lah ye ;) Mmm, good luck lah untuk saya jugak pasal masa tuh insyaAllah dengan baby kecik ;P

oh, ada 1 gambar hantaran
saya tempahkan RV pop cake kat amoi :)

3 comments:

yurn said...

wuiks.. adik aku pun kawen bulan 4 ni..:P lepak je satu apa pun tak buat lagi nampaknye.. bila due eza?

gadiselatan said...

aik..bkn ke bln april tuh insyaallah awk dlm pantang...hehehe...dok ilek2 je la nti...

Mobil Keluarga Ideal Terbaik Indonesia said...

salam jiran dari Indonesia nak silaturrahmi baca dan berkongsi minda di blog yang power ini