Thursday, June 4, 2009

Tertarik

Tengah surf pasal petua terjumpa pulak penawar untuk orang panas baran. Tertarik pulak dengan point nih;

- Selalu ingat dalam hati ketika marah, "Syaitan yg buat aku marah dan dia akan bergembira kalau aku marah. Buat apa nak buat syaitan gembira, siapa dia tu? Buang masa je dan tak ada faedahnya. Ingat Allah lagi berpahala besar. Dialah yg bagi aku rezeki dan segala yg aku ada sekarang. Syaitan tak bagi apa-apa, bagi masuk neraka lagi adalah!" -

Hope it'll help. Especially when dealing with the kids. InsyaAllah.

And I've never known that ice has its own good. Read this. Unbelievable. I thought it is just negative and bad. Tak tau lah mana author tuh found out about it. Sakan lagi lah aku kunyah ice lepas nih. Hehehe :P Well, everything has its good and bad kan? Sendiri mau ingat lah ye ;)

3 comments:

Unknown said...

hmm .. menarik ni .. tima kasih .. lately ni aku pun mcm dah kuat marah lah .. apsal ekk .. emo je lebih kan ..

Nurmala Mazlan said...

ye la..
betul apa yg dikatakan tu..sapa setan tu yg kita nak kasi dia gembira

i'm Lina said...

bagus tu....
kena niat camtu dlm ati eh...
hOpefully aku pon makin sabar ngan si adam...huhu....

cian kan x psl2 dia kena mrh krn aku tensen... hurmmm...